Τρίτη 4 Αυγούστου 2009



"Κάπνισμα τέλος από 1η Ιουλίου 2009!"


Ξεκίνησε την Τρίτη η αντικαπνιστική εκστρατεία του υπουργείου Υγείας και ο υπουργός Υγείας, Δημήτρης Αβραμόπουλος, παρευρέθηκε στην εκδήλωση «Εθνική Συμμαχία Κατά του Καπνίσματος», στην οποία συμμετείχαν και επιστήμονες από το Χάρβαρντ.

Στην ομιλία του ο κ. Αβραμόπουλος χαρακτήρισε την απαγόρευση του καπνίσματος που θα ισχύσει σε δυο μήνες «βαθιά τομή για την προστασία της δημόσιας υγείας και τομή στην εξέλιξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας».

Επιπλέον, αποκάλυψε ότι σύμφωνα με στοιχεία του παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας η οφειλόμενη στο κάπνισμα θνησιμότητα στη χώρα μας αγγίζει το 20% και καταλαμβάνει την 1η θέση ανάμεσα στις διάφορες αιτίες θνησιμότητας.


«Κάθε χρόνο το κάπνισμα αφαιρεί 20.000 ζωές από την Ελλάδα, ενώ το παθητικό κάπνισμα προκαλεί ετησίως 700 θανάτους», υποστήριξε ο υπουργός.

Ο κ. Αβραμόπουλος αναφέρθηκε και στο δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας επισημαίνοντας ότι χάνουμε κάθε χρόνο μία μεσαία πόλη από μία εξάρτηση που απλά πλουτίζει κάποιους.

Εκτός αυτού, ο υπουργός μίλησε για την οικονομική διάσταση του θέματος υπογραμμίζοντας ότι «το κάπνισμα ευθύνεται για 700.000 μέρες νοσηλείες στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Οι ασθένειες που προκαλεί κοστίζουν στο κοινωνικό μας κράτους 2,14 δισεκατομμύρια € ετησίως».

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη περισσότεροι από 6 στους 10 καπνιστές και το 95% των μη καπνιστών θεωρούν θετικά τα μέτρα απαγόρευσης του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους, όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων σε εστιατόρια και ταβέρνες.

Θετικό επίσης είναι το γεγονός ότι το 10% των καπνιστών δήλωσε ότι θα διακόψει το κάπνισμα λόγω των νέων μέτρων και το 43% ότι θα το ελαττώσει.

Ωστόσο, ο νέος νόμος έχει «παραθυράκια» επιτρέποντας σε ιδιοκτήτες καταστημάτων εμβαδού ως 70 τ.μ. να τα χαρακτηρίσουν καπνιζόντων ή μη καπνιζόντων.

Σε περίπτωση παραβάσεων, προβλέπονται πρόστιμα ύψους από 1.000 μέχρι 20.000 ευρώ.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ένα μήνα μετά και το κάπνισμα καλά κρατεί. Παντού και πάντα .

Είμαστε λαός με έντονο ταμπεραμέντο και οι απαγορεύεσεις δεν πιάνουν σε μας.

Όσα πρόστιμα και να μας βάλουν,όσες διαφημίσεις και να δούμε ,όση περισσότερη πλύση εγκεφάλου να μας γίνει!!

Και τώρα που γράφω απολαμβάνω καφεδάκι κι έχω καπνίσει 5-6 τσιγαράκια. Έτσι γιατί μου αρέσει ....

Γιατί αυτή η απαγόρευση ,ήταν κάτι το απελευθερωτικό για μένα ,να μπορώ πλέον να καπνίζω σε πάρκα ,σε πλατείες και να μη μου λέει κανείς τίποτα.

Την πρώτη μέρα απαγόρευσης του καπνίσματος ,βρέθηκα στην Αθήνα . Το πόσο ευχαριστήθηκα τη βόλτα μου στο Σύνταγμα με καφέ στο χέρι και να κάνω την κίνηση να ανάψω τσιγάρο καταμεσής στην Πανεπιστημίου ,δε λέγεται. Και επιτέλους! Δεν με κοιτούσε κανείς ,μα κανείς, στραβά ,όπως συνηθιζόταν.

¨Ημουνα σε εξωτερικό χώρο ,δεν έβλαψα κανέναν,σωστά?

Μόνο έναν ηλικιωμένο "σκανδάλισα " θα έλεγα ,που άναψα το τσιγαράκι μου μπροστά του στη στάση του τραμ και με μάλωσε γιατί έπρεπε λέει να απομακρυνθώ γύρω στα 8 μέτρα.

Συγγνώμη κύριε ,τη επόμενη φορά σκέφτομαι σοβαρά να αλλάξω ήπειρο ,μπορεί και πλανήτη,για να μη σας μολύνω με τον καπνό μου.

Λοιπόν εγώ θα συνεχίσω να καπνίζω και μετά την 1η Ιουλίου ,παντού.

Θα παίρνω τον καφέ στο χέρι ,θα βρίσκω σκιερό παγκάκι και θα βγάζω το πακέτο από την τσάντα μου ,έτσι ηδονικά ,να με κοιτάνε με μίσος οι αντικαπνιστές αυτής της προχωρημένης Ελλάδας.

Μιας χώρας που εφάρμοσε το σύστημα υποδοχής τηλεφωνημάτων (κοινώς ρουφιανοτηλέφωνο) για να καταγγείλουν παραβάτες .

Εδώ είμαι και καπνίζω ακατάπαυστα,καταγγείλτε με.

Καταγγείλτε με που πληρώνω φόρους ,που δεν θα προλάβω να πάρω σύνταξη όσα σας έχω πληρώσει αδρά τόσα χρόνια ,που κάνω αυτό που με ευχαριστεί και ας μου μαυρίζει τα πνευμόνια ,αλλά κι εσείς τι κάνατε για μένα ? Γιατί δεν βλάπτει μόνο το τσιγάρο,μην τρελλαθούμε, έτσι?

Ε!ναι ... εγώ θα συνεχίσω να καπνίζω γιατί θέλω να πεθάνω νέα , να με θυμούνται όλοι και ας είμαι όσο ψώνιο θέλετε. Δεν σας χαλάω χατήρι. Ξέρετε τι πιστεύω?


"Live fast , Die young"

(Aς ανάψω ακόμα ένα έτσι για το καλημέρα σας!!!)

2 σχόλια:

  1. Από σήμερα λοιπόν ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ το κάπνισμα, όταν βγείτε από το blog.

    Το μαγαζάκι μας είναι για όλους ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κυρίως για αυτούς που δεν αντιστέκονται στα πάθη τους !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή